ارسال حیوانات خانگی به ترکیه

مهاجرت و زندگی در کشور ترکیه، می‌تواند رفاه، امنیت، آسایش و آزادی فراوانی به همراه داشته باشد؛ نه تنها برای خودمان، بلکه برای حیوانات خانگی، این موجودات دوست‌داشتنی نیز به همین گونه است. حتما در فیلم‌ها و سریال‌ها و تبلیغات، بسیار دیده‌اید که ترک‌ها چقدر به حیوانات، علی‌الخصوص سگ و گربه احترام می‌گذارند و تا چه اندازه به آن‌ها عشق می‌ورزند. از همین روی، مهاجرت به ترکیه در ترکیه، نه تنها برای خود ما منفعت به همراه دارد، بلکه زندگی حیوانات خانگی‌مان را نیز، دگرگون می‌کند.

 

در این مقاله از «آنی بار»، به عنوان یکی از سایت های حمل و نقل ترکیه ، قصد داریم تا از صفر تا صد ارسال حیوانات خانگی به ترکیه برای شما صحبت کنیم. طبیعی است که این امر، قوانین و مقررات مخصوص به خودش را دارد و برای حفظ امنیت این همدم‌های کوچک، لازم است که از این قوانین، آگاهی داشته باشیم؛ پس با ما همراه باشید.

انتقال حیوانات خانگی به ترکیه
انتقال حیوانات خانگی به ترکیه

 

مطالعه کنید : حمل و نقل کالا به ترکیه توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ترکیه آنی بار بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی

 

روش های ارسال حیوانات خانگی به ترکیه

 

در ابتدا لازم است بدانید اگر قصد دارید حیوانات خانگی خود را به ترکیه ارسال کنید ، شما باید دارای کارت اقامت موقت یا دائم کشور ترکیه باشید ، یعنی باید قبل از ارسال حیوانات خانگی ، اقامت خود در ترکیه را به روش سرمایه گذاری ، خرید ملک ، ثبت شرکت ، بورسیه تحصیلی و. . .  را انجام داده باشید .

 

در صورت داشتن اقامت ، ارسال حیوانات خانگی به دو روش امکان پذیر می باشد :

 

بردن حیوانات خانگی به ترکیه با اتوبوس

متاسفانه قوانین حمل و نقل ایران و همچنین ترکیه به شما این اجازه را نمی­ دهد که از طریق اتوبوس حیوانات تان را جابه جا کنید. قوانین راه­ آهن هم اجازه حمل موجود زنده با قطار را از شما سلب کرده است. اگر امکان ارسال حیوانات خانگی با این روش هم وجود داشته باشد به دلیلی سختی زیاد و اذیت شدن حیوانات مورد پسند نمی باشد .

ارسال حیوانات خانگی به ترکیه با هواپیما

بر اساس قوانین همه­ شرکت ­های هواپیمایی ایرانی و اغلب شرکت­ های هواپیمایی خارجی ورود حیوانات به داخل کابین مسافرها ممنوع است پس شما مجبور هستید حیوانات تان را در باکسی با شرایط ویژه قرار دهید و در قسمت بارگیری تحویل دهید. پس از رسیدن به مقصد می‌توان حیوانات را در سالن دریافت بار تحویل گرفت.

در نتیجه شما نمی­ توانید برای حیوانات تان بلیط جداگانه تهیه کنید و هزینه حمل حیوانات با توجه به وزن او و باکسش محاسبه می­ شود.

در صورتی که قصد ارسال حیوانات خانگی بصورت هوایی را دارید می توانید از دو روش اقدام کنید :

مدارک لازم برای ارسال حیوان خانگی به ترکیه
مدارک لازم برای ارسال حیوان خانگی به ترکیه

مدارک لازم برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه

 

برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه، لازم است که مدارک خاصی را نیز به هنگام رزرو پرواز و خرید بلیط، ارائه دهید. این مدارک، عمدتا مربوط به حیوانات خانگی شما می‌شوند و لازم است که قبل از تصمیم برای انتقال حیوانات، تمامی آن‌ها را تهیه فرمایید.

از جمله مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، عبارتند از:

  • شناسنامه حیوانات

برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، شناسنامه اولین مدرک مورد نیاز است. برای اخذ شناسنامه حیوانات، لازم است که به دامپزشکی‌های معتبر در داخل ایران مراجعه کنید و بعد از معاینه‌های لازم، زدن واکسن و انجام درمان‌های انگلی، برای حیوانات خود شناسنامه بگیرید. گفتنی است که شناسنامه ایرانی، مشمول هزینه‌های گمرکی نخواهد شد.

  • گواهی سلامت یا برگه واکسن

از دیگر مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی به ترکیه، گواهی سلامت یا برگه واکسن حیوانات است. برای انتقال حیوانات خود به ترکیه، باید حیوانات را 14 روز قبل واکسینه کنید. اگر زودتر از این 14 روز به ترکیه سفر کنید، حیوانات شما در فرودگاه قرنطینه خواهد شد. به علاوه، حیوانات شما باید واکسن ضد هاری سه ماهگی نیز باشد و واکسن‌های دوره‌ای بزرگسالی را نیز دریافت کرده باشد.

فهرست واکسن‌ها و اطلاعات پزشکی مورد نیاز برای ورود حیوانات خانگی شما به ترکیه شامل موارد زیر است :

1 گواهی سلامت خطوط هوایی که با عنوان گواهی APHIS 7001 شناخته می‌شود. این گواهی باید 10 روز قبل از حرکت پر شود.
2 واکسیناسیون سگ‌ها که باید حداقل 4 هفته قبل از سفر انجام شود. این فهرست شامل پاراآنفلوآنزا، لپتوسپیروز، پاروویروس، بوردتلا، هاری، هپاتیت و دیستمپر است.
3 گربه‌ها باید حداقل 4 هفته قبل از سفر واکسن‌های تکمیلی را دریافت کنند که شامل موارد زیر است: کالیسی ویروس، پانلوکوپنی، رینوتراکتیت ویروسی گربه و واکسن هاری

حتما بخوانید : کارگو از ترکیه به ایران

  • میکروچیپ

برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه، استفاده از میکروچیپ الزامی است. میکروچیپ قطعه‌ای کوچک به اندازه‌ی یک دانه‌ی برنج است که زیر پوست حیوانات تزریق می‌شود. این تراشه‌ی بسیار ریز، شامل اطلاعات حیوانات و صاحب او می‌باشد و می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. گفتنی است که میکروچیپ، هیچ آسیبی به حیوانات وارد نخواهد کرد. در پایان فراموش نکنید که کپی گواهی این میکروچیپ را نیز باید به همراه خود داشته باشید.

گفتنی است که برخی از مدل‌های میکروچیپ هوشمندتر، قابلیت ردیابی حیوانات خانگی را به کمک تلفن همراه نیز برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با خرید سیم کارت در ترکیه و رجیستری تلفن خود، از این امکان نیز بهره‌مند شوید.

میکروچیپ برای ارسال حیوان به ترکیه
میکروچیپ برای ارسال حیوان به ترکیه

ارسال حیوانات خانگی غیر از سگ، گربه 

 

اگر قصد انتقال پرنده خودتان را به کشور ترکیه دارید، باید برای حیوانات خانگی‌تان مجوز ورود دریافت کنید.

علاوه بر این، برخی از حیوانات خانگی هستند که نیازی به واکسیناسیون هاری ندارند، اما به احتمال زیاد به گواهی سلامت یا سایر شرایط اضافی دیگر بسته به نوع حیوانات خانگی نیاز دارند.

لیست این حیوانات شامل موارد زیر است:

  • خزندگان
  • دوزیستان
  • بی مهرگان
  • ماهی‌های استوایی
  • پستاندارانی مانند خرگوش

برای کسب اطلاعات خاص در مورد شرایط دقیق این حیوانات خانگی به کشور ترکیه، به شما توصیه می‌شود که اطلاعات به روز را از سفارت این کشور دریافت کنید.

ارسال حیوانات خانگی از ایران به ترکیه
ارسال حیوانات خانگی از ایران به ترکیه
باربری تهران به ترکیه با ارزانترین نرخ کرایه همراه با خدمات ویژه

حیوانات خانگی که ورودشان به ترکیه ممنوع است

 

تمام حیوانات خانگی حتی با داشتن گواهینامه‌های مورد نیاز، باز هم اجازه ورود به ترکیه را ندارند. یک فهرست از نژادهای مختلف سگ وجود دارد که اجازه ورود به کشور ترکیه را ندارند.

این لیست شامل موارد زیر است:

  • نژاد روتوایلر
  • نژاد بول تریر
  • نژاد مبارز رومی
  • نژاد توسا ژاپنی
  • نژاد ماستیف تبت
  • همه نژادهای مخلوط
  • نژاد باندوگ توسا اینو
  • نژاد ماستیف اسپانیایی
  • نژاد نژاد ماستیف نئوپولیتن
  • نژاد پیت بول تریر آمریکایی
  • نژاد آمریکن استافوردشایر تریر

اگر در مورد نژاد خاص خود سؤالی دارید، باید با گمرک ترکیه تماس بگیرید و از قبل بپرسید که آیا نژاد شما مجاز به ورود به این کشور است یا خیر.

 

ارسال لوازم منزل به ترکیه از دیگر خدمات شرکت حمل و نقل آنی بار است ، تمام مراحل ارسال بار اعمم از بارگیری ، بسته بندی و ترخیص کالا در ترکیه توسط پرسنل آنی بار انجام می شود . 

 

هزینه ارسال حیوانات خانگی به ترکیه

 

هزینه ارسال حیوانات خانگی با هواپیما ارتباط زیادی به وزن آنها دارد. اگر بخواهید حیوانات خود را سوار بار هواپیما کنید، وزن هر حیوانات خانگی به‌علاوه قفس آن دو برابر شده و به بار شما اضافه می‌شود. اما اگر بخواهید پرندگان را با خود به هواپیما ببرید باید وزن پرنده و قفس را چهار برابر کنید. در رابطه با ارسال حیوانات با کارگو هم شرایط به همین صورت است.

هزینه ارسال سگ با هواپیما چقدر است؟

اگر می‌خواهید سگ محبوبتان را به کشور دیگری ببرید، باید دو برابر وزن حیوانات به‌علاوه قفس آن را برای اضافه‌بار محاسبه کنید. البته فراموش نکنید که هزینه کارگزاری هم باید به این مبلغ اضافه شود. همچنین آزمایش‌های بهداشتی و دریافت تأییدیه‌های سلامتی هم می‌تواند برای شما هزینه‌بر باشد.

ارسال بار به ترکیه
ارسال بار به ترکیه

نکات و شرایط که برای بردن حیوانات خانگی به ترکیه باید رعایت کنیم

 

  • قبل از هر چیزی باید بدانید که تمام مسئولیت و مشکلاتی که ممکن است هنگام سفر برای حیوانات تان پیش بیاید به عهده خودتان است و شرکت­ های هواپیمایی هیچگونه مسئولیتی را برای بردن حیوانات خانگی به ترکیه قبول نمی ­کنند.
  • همچنین هرگونه هزینه اضافی نظیر هزینه قرنطینه، غذا و اسکان، دامپزشکی و… به عهده خودتان است و شرکت هواپیمایی هیچگونه خدماتی را متقبل نمی­ شوند.
  • برای بردن حیوانات خانگی به ترکیه علاوه بر تاییدیه‌ی سلامت حیوانات تان باید او را در باکسی مناسب برای قرار گرفتن در محوطه باری هواپیما قرار دهید. این باکس باید ویژگی­ هایی داشته باشد در غیر این صورت از ورود حیواناتتان به هواپیما جلوگیری خواهد شد. باکس باید محکم باشد و فضایی برای تهویه و جلوگیری از خفه شدن حیوانات داشته باشد. اندازه باکس با توجه به جثه حیوانات مشخص می ­شود پس باکسی مناسب حیوانات تان نهیه کنید که حیوانات بتواند در آن به راحتی بایستد. باکسی که تهیه می‌کنید باید فاقد چرخ باشد، درب آن دارای قفل بوده و به‌راحتی باز نشود.
  • اگر حیوانات تان سگ یا گربه است استفاده از قلاده یا پوزه‌بند داخل قفس ممنوع است.
  • اگر می­خواهید چند حیوانات را متنقل کنید باید توجه داشته باشید که در هرقفس نهایتا 3 حیوانات با وزن کمتر از 4 کیلو و سن کمتر از 6 ماه را می­ توانید قرار دهید. اگر حیوانات شما دارای این ویژگی­ ها نیستند باید قفس ­های جداگانه برای آنها در نظر بگیرید.
  • اگر حیوانات خانگی شما دارای فرزند است در شرایطی که سن فرزندان بیشتر از 12 هفته و وزن آنها بیشتر از 2 کیلوگرم نباشد، می­توانید مادر را به همراه سه فرزند در یک باکس قرار دهید.
  • برای پرواز­هایی که مدت­ زمانی آن‌ها طولانی است باید به فکر غذا و آب حیوانات در طول پرواز باشید همچنین قبل از پرواز از دادن غذاهای سنگین به حیوانات تان خودداری کنید.
  • اگر در فصل گرما قصد بردن حیوانات خانگی به ترکیه را دارید بهتر است از پرواز­های صبح زود یا شب استفاده کنید، حیوانات خانگی از گرما خوششان نمی ­آید و ممکن است بیمار شوند.

در آخر باید ذکر کنیم اگر قصد سفر کوتاه‌مدت دارید، بهتر است که به جای بردن حیوانات خانگی به ترکیه او را به فرد مطمئنی بسپارید. اگرچه شرکت ­های هواپیمایی تلاش می‌کنند حیوانات تان را سالم به مقصد برسانند اما باید توجه داشته باشید که طبیعت حیوانات به طوری است که سفرهای هوایی و قرار گرفتن طولانی مدت در باکس برای آن‌ها ناخوشایند است و در روحیه‌ی آن‌ها تاثیر گذاشته و ممکن است آسیب ­های جبران ناپذیری برایشان به‌دنبال داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از خدمات آنی بار به معنی پذیرش قوانین آنی بار می باشد
تماس