ارسال زعفران به ترکیه | صادرات زعفران به ترکیه

صادرات زعفران به ترکیه چگونه است ؟

 

زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های دنیاست که صادرات یا فروش آن در بازارهای جهانی یکی از سودآورترین تجارت‌ها به ویژه برای ایرانیان است. ایران اولین و برترین صادرکننده زعفران در جهان است. همانطور که می دانید بیشتر زمین های زیر کشت زعفران متعلق به استان خراسان است.در این مقاله با مراحل ارسال و صادرات زعفران به ترکیه آشنا می شوید.

ارسال زعفران به ترکیه در مقادیر کم آسان است زیرا می توانید روش ارسال چمدانی به ترکیه استفاده کنید.

راه های مختلفی برای ارسال زعفران به ترکیه از کشور وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم یکی از این راه ها ارسال زعفران چمدانی است. در این روش نیازی به دریافت کارت بازرگانی نیست، بدین صورت که هر مسافر مقداری زعفران در چمدان خود حمل کرده و به خارج از کشور می برد. 

اما روش دیگر برای ارسال زعفران به ترکیه ارتباط با شرکت حمل و نقل آنی بار و سپردن صفر تا صد ارسال زعفران به ترکیه ، به کارشناسان آنی بار می باشد .

ارسال زعفران از ایران به ترکیه
ارسال زعفران از ایران به ترکیه

ارسال بار و کالا به ترکیه بصورت هوایی ، زمینی ، دریایی توسط شرکت حمل و نقل و بین المللی ترکیه آنی بار .

 

شرایط صادرات زعفران چیست؟

 

برای صادرات زعفران ، باید دارای مجوز صادرات باشید که توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایران صادر می‌شود . علاوه بر آن ، برای ورود به بازار بین‌المللی، باید با مقررات کشور ترکیه آشنا شوید و شرایط و محدودیت‌های واردات زعفران را در کشور ترکیه بررسی کنید . همچنین، برای جلب بازارهای جدید، به دنبال روابط تجاری با تجار و توزیع کنندگان محلی هستید .

در نهایت، با توجه به ارزش زعفران و قیمت بالای آن، هزینه ارسال زعفران به ترکیه نیز بالاست . بنابراین ، برای کاهش هزینه‌های صادرات، باید به بهبود فرآیندهای تولید ، بسته‌بندی و حمل و نقل اهمیت بدهید. همچنین ، تلاش برای جلب بازارهای جدید و بهبود کیفیت و نوعیت محصولات، می‌تواند به توسعه صادرات زعفران کمک کند و در نهایت ، به افزایش درآمد کشور ایران از این صادرات کمک کند .

 

ارسال فرش به ترکیه بصورت تخصصی توسط شرکت حمل و نقل آنی بار . 

 

مدارک لازم برای ارسال زعفران به ترکیه 

 

برای صادرات زعفران به ترکیه باید یک سری مراحل را طی کنید و مدارک تایید کننده اصالت محصول را ارائه دهید که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد به عنوان مثال :

• معرفی نامه یا وکالت نامه برای اظهار زعفران به گمرک که توسط وکیل تهیه شده است.
• گواهی دریافت استاندارد تدارکات
• گواهی سلامت در صورت نیاز خریدار
• مجوز صادرات نهایی
• روش عدل بندی
• کارت بازرگانی فعال در زمینه بازرگانی یا صادرکننده زعفران
• گواهی قرنطینه و پرواربندی گیاه در صورت درخواست خریدار

بسته به اینکه زعفران خود را چگونه و به چه میزان صادر می کنید، ممکن است برخی از این مدارک نیاز به تغییر داشته باشند. ضمناً مجوز از سوی سازمان صمت داده می شود. در نهایت برای خروج محصول از کشور باید حقوق گمرکی و مالیات و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید.

مدارک لازم برای صادرات زعفران به ترکیه
مدارک لازم برای صادرات زعفران به ترکیه

 

مطالعه کنید : ارسال حیوانات خانگی به ترکیه بصورت هوایی توسط آنی بار 

 

مقدار مجاز ارسال زعفران به کشور ترکیه چقدر است ؟

 

طبق مقررات گمرکی ترکیه، مسافران مجاز به حمل حداکثر ۱۰۰ گرم زعفران برای مصارف شخصی بدون نیاز به اظهار یا پرداخت عوارض هستند. هر مقدار بالاتر از این حد باید به ماموران گمرک اظهار شود و ممکن است مشمول مالیات و عوارض باشد. مهم است که قبل از سفر به ترکیه آخرین قوانین را بررسی کنید زیرا ممکن است در معرض تغییر باشند. همچنین توصیه می شود زعفران را در بسته بندی اصلی یا با گواهی مبدا حمل کنید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی با ماموران گمرک جلوگیری شود.

این روش همان روش چمدانی است که در پاسخ باید بگوییم مقدار مجاز ارسال زعفران به ترکیه برای هر نفر ۱۰۰ گرم زعفران می‌باشد. مقدار مجاز ارسال زعفران در فرودگاه های ترکیه ۱۰۰ گرم می‌باشد.

 

مراحل صادرات زعفران به ترکیه 

 

برای صادرات زعفران به ترکیه باید به خوبی با مراحل و نحوه صادرات این ادویه آشنا باشید. مراحلی که برای ارسال زعفران به ترکیه باید طی شود به طور کامل شرح داده شده است. اگر در زمینه کشت زعفران فعال هستید یا می خواهید در زمینه صادرات زعفران فعالیت کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

 

  • ارزیابی نیاز بازار جهانی به خرید زعفران

اهمیت ارزیابی نیاز بازار جهانی به خرید زعفران زمانی مشخص می شود که با موضوع تحریم، مسائل اقتصادی، تامین ارز و قوانین گمرکی کشور مبدا و مقصد مواجه شوید. قبل از صادرات زعفران، باید بدانید که بازار کدام کشورها برای محصولات زعفران شما باز است.

  • خرید زعفران مرغوب با بسته بندی استاندارد و زیبا

پس از اینکه مرحله اول صادرات زعفران را به طور کامل پشت سر گذاشتید و تمامی اطلاعات لازم را به دست آوردید، اکنون زمان تهیه بهترین و با کیفیت ترین زعفران صادراتی است. به طور کلی زعفران در اکثر استان های ایران کشت می شود اما محصولات مناطق مختلف کیفیت یکسانی ندارند. در حال حاضر استان خراسان نه تنها دارای بیشترین تولید زعفران در کشور است بلکه با کیفیت ترین زعفران در شهرستان قاین واقع در این استان کشت می شود.

  • دریافت مجوزها و مدارک لازم جهت صادرات زعفران

یکی از مهمترین مراحل ارسال زعفران به ترکیه تهیه مدارک لازم برای صادرات است. شخص صادرکننده باید :

  1. گواهی استاندارد و گواهی سلامت دریافت کند
  2. باید دارای کارت بازرگانی باشد
  3. انجام مراحل گمرکی و کامل کردن فرم های اظهارنامه صادراتی گمرک
ارسال بار به ترکیه
ارسال بار به ترکیه

 

صفر تا صد صادرات کالا به ترکیه و واردات کالا از ترکیه را به آنی بار بسپارید.

 

قیمت زعفران در ترکیه

 

به طو کلی گیاه زعفران یکی از گران‌ترین ادویه ها و چاشنی‌ها در سراسر دنیاست، اما قیمت زعفران به کیفیت آن بستگی دارد. قیمت زعفران در ترکیه متغیر است و قطعاً زعفران درجه یک نسبت به زعفران درجه دو قیمت بالاتری دارد.

علاوه بر این قیمت زعفران به شهر تولیدکننده و ظاهر بسته‌بندی زعفران هم‌بستگی دارد. هرچقدر بسته‌بندی زعفران تمیزتر و شیک‌تر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت و خریداران با میل و رغبت بیشتری خرید می‌کنند. در حال حاضر زعفران شهرستان قائنات در ایران به عنوان بهترین زعفران ایران شناخته می‌شود.

این موضوع در بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان مانند فروشگاه علی بابا نیز ذکرشده است. به عنوان مثال در صفحه فروش زعفران فروشگاه علی بابا ، ذکرشده که قیمت هر کیلو زعفران ایرانی از 1500 تا 7500 دلار است و حتی در برخی موارد به 10000 دلار می‌رسد.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید قیمت 1 گرم زعفران در فروشگاه ترکیه آمازون 176.87 تله هست که در حال حاضر معادل دلاری آن 8.5 دلار می‌شود. (440 هزار تومان!)

قیمت زعفران در ترکیه
قیمت زعفران در ترکیه

 

پیشنهاد ویژه : هزینه پست از ترکیه به ایران 

 

تعرفه صادرات زعفران به ترکیه

 

تعیین تعرفه صادرات زعفران به کشور ترکیه شامل دو بخش می‌باشد:

  • عوارض صادرات که مربوط به گمرک ایران می‌شود.
  •  تعرفه صادرات که توسط گمرک ترکیه دریافت می شود.

در حال حاضر عوارض صادرات زعفران به خارج از کشور صفر است. این تصمیم به منظور تشویق به صدور کالاهای ایران اتخاذ شده است. اما تعرفه واردات زعفران به ترکیه در سال ۲۰۲۳ به اندازه ۲۵ درصد از ارزش کالای صادراتی است که در مقایسه با دو رقیب اصلی صادرکننده زعفران به ترکیه یعنی افغانستان و اسپانیا به مقدار ۵ درصد کمتر است و این یک برتری به صادرکنندگان ایرانی می‌دهد که بتوانند کالای خود را با قیمت کمتری نسبت به رقبا بفروشند. به این وسیله و با ارائه زعفران با کیفیت حتی می‌توان رقبا را از میدان به در کرد و سهم بیشتری از بازار را در دست گرفت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از خدمات آنی بار به معنی پذیرش قوانین آنی بار می باشد
تماس