ترخیص کالا از ترکیه | مراحل و قوانین ترخیص

ترخیص کالا از گمرک ترکیه

 

ترخیص کالا از گمرک مهمترین مرحله در فرآیند واردات و صادرات به یک کشور است. قوانین ترخیص کالا از ترکیه مانند سایر کشورها با توجه به توافقات بین آنها، نوع کالا و سطح توسعه اقتصادی متفاوت خواهد بود.

ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی یکی از قطب های مهم تجارت با اروپا و آسیا است و ایران تمایل زیادی به داشتن روابط تجاری و واردات کالا از این کشور دارد.

در ادامه مطلب با آنی بار همراه باشید تا با روند و هزینه های ترخیص کالا از ترکیه و استانبول بیشتر آشنا شوید تا اگر قصد ترخیص کالا از ترکیه را دارید با اطلاعات کامل این کار را انجام دهید.

 

ترخیص کالا از گمرک ترکیه
ترخیص کالا از گمرک ترکیه

حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران از خدمات تخصصی آنی بار است .

 

مراحل ترخیص کالا از ترکیه

مراحل ترخیص کالا از ترکیه به ایران را در زیر مشاهده می کنید ، ممکن است این مراحل برای بارهای خاص متفاوت باشد بنابراین برای اطمینان خاطر بهتر است با کارشناسان آنی بار تماس گرفته و با اعلام نوع بارتان از مراحل ترخیص آن مطلع شوید.

 

1)  ثبت اظهارنامه گمرکی از طریق سامانه گمرکی EPL

اولین مرحله در ترخیص کالا از ترکیه به ایران مربوط به تکمیل اظهارنامه واردات و ثبت اطلاعات در سیستم گمرک کشور است. طبق دستورالعملی که در سایت رسمی اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور ترخیص کالای وارداتی آمده است، اظهارنامه گمرکی باید به گمرک تحویل داده شود و شما باید تمامی اطلاعات مربوطه را در آن وارد کنید.

 

مطالعه کنید : کارگو ایرانی در استانبول

 

هزینه ترخیص کالا از ترکیه به ایران 

در هر موضوعی شاید سوالی که برای بیشتر افراد پیش می‌آید بحث مربوط به هزینه‌ها است.

هزینه ترخیص کالا از ترکیه به ایران ، به موارد زیادی بستگی دارد. در زیر هزینه‌های ترخیص کالا به طور کلی آورده شده‌است.

  • هزینه های گمرکی: به مبلغی گفته می‌شود که جهت انجام عملیات گمرکی دریافت می‌گردد ؛ این هزینه‌ها معمولا شامل هزینه انبارداری، باربری، صفافی (بارچینی)، تخلیه، تعرفه‌بندی، آزمایش، بارگیری، کارشناسی، بدرقه کالا و … است.
  • عوارض گمرکی : مجموع وجوه ، عوارض شهرداری، تضمین صادرات، حق ثبت سفارش، عوارض هوایی، عوارض بندری، تعاون، آسفالت، راه و ساختمان، عوارض بهداری، آموزش و پرورش و … به عوارض گمرکی مشهور است.
  • ارزشCIF: ارزش سیف مجموع ارزش کالا، بیمه و کرایه حمل می باشد.

هزینه و قیمت هر کیلو بار از ایران به ترکیه بصورت هوایی و زمینی را می توانید از طریق شماره 57669-021 استعلام بگیرید.

 

ترخیص کالا توسط چه افراد یا شرکت هایی انجام می شود؟

 

ترخیص کالا به طور عمومی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام خواهد شد که مجوز و توانایی لازم برای انجام این فرآیند را دارند. در ترکیه نیز افرادی که مجوز ترخیص کالا دارند به عنوان بازرس گمرکی شناخته شده و می‌توانند در فرآیند ترخیص کالا به عنوان نماینده شما عمل کنند؛ همچنین ترخیص کار شرکت آنی بار(درصورت داشتن کارت بازرگانی) که از کارت حق‌العملکاری گمرک برخوردار باشد می‌تواند ترخیص کالا را انجام دهند.

در هر صورت، مهم است که افرادی که می‌خواهند ترخیص کالا را انجام دهند دارای دانش کافی در زمینه قوانین و مقررات گمرکی باشند، زیرا این فرآیند پیچیدگی‌ها و مسائل حقوقی خاص خود را دارد. بنابراین استفاده از مشاوران و متخصصین آنی بار می‌تواند بسیار کمک کننده باشند؛ از این رو مجموعه آنی بار این امکان را فراهم کرده تا با کسب مشاوره از کارشناسان و وکلای مجرب بتوانید فرآیند ترخیص کالا از گمرک ترکیه را به بهترین نحو انجام دهید.

ترخیص کار کیست؟

ترخیص کار فردی است که در مورد روش های ترخیص کالا از گمرک ترکیه اطلاعات کافی دارد و در سریعترین زمان ممکن کالا ها را از گمرک ترخیص و به صاحبان آن تحویل می دهد.

ترخیص کالا توسط ترخیص کار آنی بار
ترخیص کالا توسط ترخیص کار آنی بار

بیشتر بدانید : ارسال زمینی بار به ترکیه 

 

مراحل ترخیص جنازه از فرودگاه امام خمینی

 

برای ارسال جنازه با هواپیما از ترکیه به ایران لازم است با دقت مراحل زیر را انجام دهید. 

در اولین مرحله شما باید با سفارت یا کنسولگری ایران در ترکیه تماس بگیرید یا به آنجا مراجعه کنید و به ماموران کنسولگری در کشور محل اقامت مراتب وفات متوفی را اطلاع دهید. ماموران کنسولگری مراتب وفات را به سازمان ثبت‌احوال در ایران ارسال می‌کنند. وزارت امور خارجه پس از بررسی مدارک، به کنسولگری ایران در کشور مبدا اجازه تکمیل سایر مراحل انتقال جنازه به ایران را می‌دهد.

بر اساس قوانین بین‌المللی حمل جنازه، هر گاه بخواهید به صورت هوایی جسدی را به نقطه‌ای در دیگر کشورها انتقال دهید، جسد مذکور برای جلوگیری از فساد در مسیر حمل همچنین جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری، باید در کشور مبدا مومیایی شود و در تابوتی پلمب شده قرار گیرد.

مدارک لازم برای حمل جنازه با هواپیما به ایران شامل موارد زیر می شود: 

  • اصل گواهی فوت متوفی
  • اصل شناسنامه ، کارت ملی ، گذرنامه با کارت اقامت متوفی (در صورت دارا بودن)
  • اصل و کپی شناسنامه یا گذرنامه درخواست دهنده انتقال جسد
  • اصل گواهی بهداشت جنازه مورد تایید بیمارستان
  • نام شرکت هواپیمایی انتقال‌دهنده جنازه به همراه اطلاعات پرواز و کپی بارنامه صادر شده جهت ارائه به سفارتخانه و یا کنسولگری‌های ایران 
  •  نامه تأییدیه از سفارت ایران در کشور مقصد برای صدور مجوز انتقال جنازه با هواپیما

در آخرین مرحله از مراحل حمل جنازه به ایران، جسد وارد گمرک فرودگاه می‌شود. در این مرحله برای خروج جنازه و ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی باید قبض انبار و ترخیصیه را از شرکت هواپیمایی که جنازه را برایتان ارسال کرده است، دریافت کنید و برای ترخیص به گمرک ارائه دهید.

 

ممکن است این سوال خیلی از شما باشد که هزینه ترخیص جنازه از ترکیه به ایران چقدر است ؟

باید بگوییم که هزینه ارسال جسد با هواپیما به ایران شامل عوامل گوناگونی از قبیل: هزینه مومیایی کردن جنازه، دریافت مجوز، هزینه حمل بار با هواپیما و غیره می‌شود.

صفر تا صد واردات کالا از ترکیه به همراه قوانین و مراحل را با آنی بار

ترخیص جنازه از فرودگاه امام
ترخیص جنازه از فرودگاه امام

سخن پایانی

 

برای اینکه کارهای ترخیص در گمرک ترکیه بهتر صورت گیرد بهتر است کارهای ترخیص را به شرکت حمل و نقل بین المللی ترکیه بسپارید زیرا مشاوران شرکت های ترخیص بهتر می توانند روند ترخیص را طی کنند. به عبارت دیگر یکی از راه های ترخیص کالا از گمرک ترکیه کمک گرفتن از ترخیص کار است. اگر در رابطه با مراحل ترخیص و هزینه های آن سوالی داشتید می توانید با مشاوران ما در شرکت باربری بین المللی آنی بار تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از خدمات آنی بار به معنی پذیرش قوانین آنی بار می باشد
تماس