صادرات سنگ به ترکیه | سنگ ساختمانی

صادرات سنگ به ترکیه

 

آشنایی و تسلط بازرگانان ایرانی به بازار سنگ ترکیه سبب شده است تا صادرات سنگ ساختمانی به ترکیه در رده یکی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به این کشور به حساب آید.
از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه نسبت به ایران و همسایگی این دو کشور سبب سهولت صادرات و حمل و نقل گشته است.

بازار سنگ ترکیه به شدت فعال است و انواع سنگ‌ها در تنوع‌های بسیار طرحی، کیفیتی و قیمتی در این بازار عرضه می‌شوند. 

در بازار سنگ ترکیه، اغلب مصرف کنندگان به دنبال سنگ‌هایی هستند که از ضخامت و حجم زیادی برخوردار باشند. به عنوان مثال سنگ‌های اسلب در ابعاد بزرگ تولید می‌شوند و ضخامت بالایی دارند؛ همچنین که هدف بازار سنگ ترکیه خریداری سنگ‌هایی است که ضخامت بالای دو سانتی متر داسته باشند. بنابراین اگر کارخانه تولید کننده، سنگ‌های صادراتی را به این شکل تولید کند، به راحتی می‌تواند در مسیر ترقی و پیشرفت صادرات سنگ به ترکیه قرار بگیرد.

البته صادرات سنگ ساختمانی به ترکیه عوامل بسیاری مانند مزیت‌های صادرات، نوع سنگ‌های مطلوب و.. را در برمی‌گیرد که توجه به هرکدام جهت به وجود آوردن یک مسیر صادراتی درست بسیار اهمیت دارد. 

کشور ترکیه با وجود اینکه وسعت زیادی ندارد، اما جاذبه‌های توریستی بسیاری را دارا است که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند، همچنین که رونق اقتصاد، سیاست، هنر، تمدن و دیگر موضوعات اجتماعی در این کشور رو به پیشرفت است، لذا ترکیه به عنوان یک کشور در حال توسعه شناخته می‌شود که به همین صورت باید نمای ساختمان‌های خود را به شکلی جذاب و گیرا سازنده باشد، در همین جهت است که بازار ترکیه با آغوش باز پذیرای سنگ‌های صادراتی به ترکیه می‌باشد.

ارسال سنگ از ایران به ترکیه
ارسال سنگ از ایران به ترکیه

برای اطلاع از لیست بهترین کالاها برای صادرات به ترکیه کلیک کنید. 

 

سنگ‌های مناسب جهت صادرات به ترکیه

 

نکته‌ای که در این قسمت لازم است بدانید این است که اگر قصد صادرات سنگ به ترکیه را دارید باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. چرا که در غیر اینصورت موقعیت خود را در این کشور از دست خواهید داد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین سنگ‌هایی که برای صادرات به این کشور وجود دارند شامل موارد زیر می‌گردند.

  • تراورتن آتشکوه
  • مرمرهای سبز، آبی و پرتغالی
  • سنگ چینی ازنا
  • مرمریت لاشتر
  • مرمریت مشکی نجف آباد
  • مدیریت دهبید
  • سنگ چینی الیگودرز
  • مرمریت خوی
  • مرمریت پرشین سیلک

یکی از سنگ ها که طرفداران زیادی در کشور های دیگر دارد سنگی با نام ONIX است یا همان سنگ مرمر خودمان که از آن نور رد می شود. در بسیاری از ساختمان های لاکچری و هتل های پنج ستاره به بالا از سنگ هایی که از ایران صادر می شود و قابلیت نورپردازی دارند، استفاده می شود، زیرا این سنگ ها بسیار زیبا و از ریز دانه هایی با خطوط ظریف که انگار با دست نقاشی شده، برخوردار هستند.

 

ارسال بار به ترکیه توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ترکیه آنی بار بصورت تخصصی . 

 

سود صادرات سنگ ساختمانی

 

کشور ایران با داشتن 68 نوع ماده معدنی و ذخایر طبیعی به میزان 60 میلیارد تن در جایگاه ویژه ای در سطح جهان قرار دارد و سود صادرات سنگ ساختمانی در این زمینه بسیار زیاد است. ذخایر سنگ ایران از نظر تنوع سنگ های ساختمانی در رتبه اول و از نظر تولید جز هفت کشور اول دنیا قرار دارد.

در سطح جهان ایران 4 میلیارد تن ذخایر سنگ ساختمانی را به خود اختصاص داده است. موقعیت جغرافیایی و تنوع در کشور ما سبب شده که پتانسیل مطلوبی در بازار های بین المللی و صادرات داشته باشیم. ما ذخایر غنی از سنگ های تراورتن، مرمر، مرمریت، گرانیت و … را داریم.

این صنعت یکی از فرصت های بزرگ اشتغال زایی و اقتصادی است ولی هنوز ناشناخته باقی مانده است که باید در این زمینه کاری انجام گیرد. در ایران بیش از هزار و 500 معدن سنگ های ساختمانی و 6 هزار کارخانه و 3 هزار صنایع وابسته وجود دارد که افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند. سنگ مرمریت ایران به صورت گسترده برای مجسمه سازی استفاده می شود.

همچنین برای نمای بناها از آن نیز بهره می برند. سنگ تراورتن نوعی سنگ تزئینی است که در دسته سنگ های آهکی قرار دارد تنوع در این نوع سنگ بسیار زیاد است. سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی برگرفته از دل طبیعت است که در نمای ساختمان و کف پوش ها و پله ها بیشتر کاربرد دارد.

صادرات سنگ سلب مرمریت
صادرات سنگ سلب مرمریت

هزینه پست از ترکیه به ایران را از طریق شماره 57669-021 استعلام بگیرید. 

 

تعرفه صادرات سنگ به ترکیه

 

قیمت و تعرفه صادرات سنگ ساختمانی به ترکیه به عوامل گوناگونی وابسته است که هرکدام می‌توانند به نحوی سبب ایجاد تغییر در تعرفه صادرات شوند.

روابط سیاسی و تجاری کشور ترکیه با ایران مطلوب است و می‌توان گفت از این نظر تحریمی ایران را تهدید نمی‌کند، همچنین که ایران به عنوان یک منبع غنی تولید کننده سنگ شمرده می‌شود و به همین علت حمایت ترکیه از صادرات ایران یک امر طبیعی است. با این وجود مواردی که می‌توانند بانی نوسان تعرفه‌ها شوند، به عوامل زیر محدود می‌شوند.

  • حمل و نقل سنگ‌های صادراتی
  • بسته بندی کالاها و سنگ‌های صادراتی به ترکیه
  • تامین محصولات و سنگ‌ها
  • اخذ بیمه صادراتی تجارت
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه گمرک
  • کیفیت سنگ و نوع فرآوری آن
  • ساب سنگ

لازم به ذکر است که ساب سنگ در تعیین میزان قیمت آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. هر چه ساب یک سنگ بهتر باشد، به همان نسبت سنگ براق‌تر خواهد بود و بالطبع در کشور ترکیه از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود.

البته همانطور که پیش از این اشاره کردیم، بحث ضخامت سنگ در علاقمندی مردم ترکیه نباید نادیده گرفته شود. به صورتی که ضخامت سنگ‌های صادراتی به ترکیه باید بیش از دو سانتی تعریف شده باشد.

حمل سنگ ساختمانی
حمل سنگ ساختمانی

صادرات مبل به ترکیه و صادرات زعفران به ترکیه از دیگر خدمات شرکت حمل و نقل آنی بار می باشد .

 

سوالات متداول در زمینه صادرات سنگ ساختمانی به ترکیه :  

 

 

مراحل صادرات سنگ به ترکیه چیست ؟

 

  1. تحلیل و بررسی بازارهای ترکیه
  2. تهیه کالاهای مدنظر و آماده کردن آن‌ها به همراه بسته بندی طبق نیاز خریدار
  3. بیمه کردن سنگ‌های صادراتی به ترکیه
  4. ارسال کالاها و انجام مراحل ترخیص در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای صادرات سنگ به ترکیه چیست ؟

 

  1. اسناد مربوط به حمل و نقل
  2. سند اخذ بیمه
  3. قرارداد میان خریدار و فروشنده
  4. اسناد مربوط به پرداخت بیمه‌ها
  5. فاکتور و لیست کالاها
  6. توضیحات فنی مربوط به کالاها
  7. اسناد مربوط به تعیین مکان مبدا و مقصد
  8. اظهارنامه صادرات
  9. بارنامه
  10. علامت انطباق اوراسیا

بهترین راه جهت صادر کردن سنگ ساختمانی به ترکیه چیست؟

 

از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد، بهترین راه برای صادرات سنگ ساختمانی به ترکیه، راه زمینی است که مقیاس کوتاهی را شامل می‌شود. البته سختی‌های صادرات از راه زمینی به علت حجم و وزن بالای سنگ‌ها همچنان برقرار است.

 

مهم ترین شهرهای ترکیه جهت عرضه انواع سنگ ساختمانی کدامند؟

 

در جریان صادرات هر نوع کالایی به یک کشور، نکته حائز اهمیت این است که حتما عرضه کالاها را در شهرهای مهم آن کشور انجام دهید. چرا که در مسیر توزیع کالا یک شهر بزرگ که از جمعیت بالایی برخوردار است و روابط اقتصادی دارد، می‌تواند تبلیغ کار شما باشد و راه را برای دستیابی به مشتریان دیگر هموار است. از همین رو پایتخت ترکیه یعنی استانبول مقصد اولیه پیشنهادی ما برای عرضه سنگ‌های ساختمانی است. آنتالیا، آنکارا، ازمیر، ترابزون و بورسا نیز پس از استانبول می‌توانند گزینه مناسبی به شمار آیند.

 

بسته بندی سنگ ها برای صادرات به کشور ترکیه چگونه باید باشد؟

این یک سوال کلی است و بستگی به مشتری شما دارد. پالت های چوبی معمولی تا پالت های طرح ایتالیا یا اروپایی که بسیار با کیفیت و خوب هستند همه برای کشور ترکیه استفاده می شود. حتی پالت های آهنی نیز برای این کشور نیز به کار می رود همه بستگی به سنگ و مشتری شما دارد.

ارسال بار به ترکیه
ارسال بار به ترکیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از خدمات آنی بار به معنی پذیرش قوانین آنی بار می باشد
تماس