بهترین کالاها برای صادرات به ترکیه

صادرات محصولات ایرانی به کشور ترکیه

 

ترکیه از نظر بخش گردشگری کشوری بسیار پر رونق است و سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. بنابراین به طبع تقاضا برای واردات اقلام مختلف مانند خشکبار ، محصولات کشاورزی ، آهن آلات ، مواد شیمیایی و . . . در این کشور افرایش می یابد.

 

انواع انرژی موردنیاز و… به این منجر به افزایش تقاضا برای واردات اقلام مختلف شده است. از آنجایی که ترکیه جزو همسایگان شمال غربی ایران است. در نتیجه روابط اقتصادی و سیاسی خوبی بین دو کشور برقرار است و انواع محصولات از ایران به ترکیه صادر می شود.

 

روابط سیاسی مطلوب و مناسب بین کشورهای ایران و ترکیه سبب شده است تا این دو کشور شرکای تجاری بسیار مناسبی برای یکدیگر باشند. ایران و ترکیه ارتباطات و تبادلات قابل توجهی در زمینه واردات و صادرات مواد غذایی و همچنین انرژی دارند. صادرات این محصولات از طریق گمرک‌های مهم ایران نظیر گمرک بازرگان، گمرک خوی، گمرک سرو و گمرک رازی انجام می‌شود.

سالانه کالاهای متنوعی به ترکیه صادر می‌شود. در ادامه با این کالاها آشنا می‌شوید.

 

شرکت حمل و نقل بین المللی ترکیه آنی بار ، یکی از حرفه ای ترین و با تجربه ترین شرکت ها در این زمینه می باشد .

 

صادرات زعفران به ترکیه

 

زعفران به عنوان یکی از پرسودترین کالا برای صادرات به ترکیه شناخته می‌شود. در ترکیه، این محصول مورد تولید نیز قرار می‌گیرد؛ اما این امر از تاجران ایرانی خرید زعفران را کاهش نمی‌دهد. دلیل این امر این است که زعفران ایرانی به دلیل تولید فراوان و رقابت بالا، کیفیت بسیار برتری دارد و به علت اعتبار خود در بازارهای جهانی، طرفداران زیادی دارد. یکی از کشورهایی که علاقه زیادی به زعفران ایرانی دارد و خرید بزرگی از آن انجام می‌دهد، ترکیه است؛ بنابراین، تاجران ایرانی با صادرات این محصول به ترکیه، می‌توانند به سرعت به سود مورد انتظار خود برسند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارسال زعفران به ترکیه کلیک کنید . 

 

صادرات چای به ترکیه

 

چای ایرانی در سال‌های اخیر به دلیل اعتماد به کیفیت ارگانیک خود، توجه کشورهای زیادی را به خود جلب کرده و با توجه به حجم بالای تولید، می‌توان آن را یکی از محصولات سودآور تلقی کرد. چای ایرانی با توجه به کیفیت، قیمت و نوع تقاضا، انواع متنوعی دارد.

علاقه مردم کشورهای همسایه به مصرف چای ایرانی، یکی از نقاط قوت برای صادرات این محصول به این نقاط محسوب می‌شود. با شناخت بهتر بازار هدف و تطابق با سلیقه مردم در این مناطق، می‌توان تمرکز بیشتری بر روی این بازارها داشت و تعداد مشتریان و متقاضیان را افزایش داد.

تجارت صادرات چای به ترکیه سالانه به دلیل کیفیت برتر و قیمت مناسب، نقش مهمی در ارز آوری دارد. این نوشیدنی محبوب در سراسر جهان، نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام دنیا، به عنوان یکی از کالاهای درآمدزا و محبوب شناخته می‌شود. همچنین، نحوه سرو چای در هر کشور، دارای آداب و رسوم خاص و مخصوص است.

در بازار بین‌المللی، چای ایرانی بسیار پرتقاضا است و این عامل باعث شده تا حجم بالاتری از صادرات چای به ترکیه را مشاهده کنیم. این فعالیت تجاری می‌تواند به فعالان این صنعت در ایران بهبود و توسعه ببخشد و به ترکیه نیز با محصولات باکیفیت ارائه شده کمک کند. کشور ترکیه به عنوان بازار مهم برای چای ایرانی شناخته می‌شود.

 

صادرات میوه به ترکیه

 

صادرات میوه به ترکیه نیز از جمله زمینه های تجاری با درآمد بالا به حساب می آید، همانطور که می دانید برخی از میوه ها مدت زمان کوتاهی قابل نگهداری هستند و برای صادرات به کشورهای با فاصله زیاد گزینه های خوبی نیستند، از این رو صادرات میوه به ترکیه به دلیل نزدیک بودن فاصله، گزینه بسیار خوبی به حساب می آید. صادرات میوه به ترکیه به صورت مقطعی و در برخی از فصول انجام می شود، از جمله میوه های صادراتی می توان به خرما، انگور، کیوی و غیره اشاره کرد.

 

پیشنهاد ویژه : صفر تا صد ارسال فرش به ترکیه با آنی بار . 

 

صادرات پسته به ترکیه

 

پسته یکی از انواع خشکبار محبوب در جهان است و ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای تولید کننده پسته در جهان شناخته شده است. سالانه مقادیر زیادی پسته به دیگر نقاط جهان صادر می شود و صادرات پسته یکی از تجارت های مهم در ایران و دارای درآمد ارزی بسیار بالایی است. صادرات پسته به ترکیه در سال های گذشته رونق بسیار خوبی داشته است.

البته در صادرات پسته به ترکیه کشورهایی مانند آمریکا و مراکش نیز وارد رقابت با پسته ایرانی شده اند. آمریکا توانسته است با ایجاد بهره وری در باغات پسته خود گوی سبقت را در زمینه ی تولید پسته از رقیب خود ایران برباید و هم اکنون خود را به عنوان بزرگ ترین تولید کننده پسته در جهان مطرح کند. به واسطه ی همکاری های اقتصادی بین ترکیه و آمریکا، صادرات پسته به ترکیه از سوی آمریکا رشد زیادی داشته است.

 

صادرات خرما به ترکیه

 

یکی دیگر از پرسودترین کالا برای صادرات به ترکیه، خرما است. ترکیه به عنوان کشوری با جمعیت اکثریت مسلمان، تقاضای بالایی برای خرما دارد، به ویژه در ماه مبارک رمضان که مصرف این محصول به شدت افزایش می‌یابد؛ بنابراین، بازار ترکیه به دنبال تأمین خرما از ایران و سایر کشورهاست و هر ساله مقدار قابل توجهی از این محصول را وارد می‌کند.

مقالات مرتبط : ارسال لوازم منزل به ترکیه + بسته بندی حرفه ای

 

صادرات میوه خشک به ترکیه

 

در سال های اخیر میوه خشک به یک گزینه عالی برای صادرات تبدیل شده است که نه تنها باعث درآمدزایی میشود، بلکه تا حد زیادی مانع از به هدر رفتن ضایعات بخش کشاورزی خواهد شد. میوه خشک در ایران کیفیت مرغوب و از سوی دیگر قیمت پایین تری به نسبت برخی از کشورهای تولید کننده در این زمینه دارد، همین موضوع باعث شده است که نظر تاجران زیادی به سمت صادرات میوه خشک جلب شود و سالانه درآمد قابل توجهی در این زمینه به دست آورند.

با وجود اینکه ترکیه در زمینه تولید این محصول فعالیت دارد اما همچنان بازار صادرات میوه خشک به ترکیه فعال است و رشد نسبتا خوبی داشته است، که به نظر بسیاری از افراد این تقاضا به دلیل کیفیت بالای محصولات و میوه های ایرانی است. البته باید به این نکته هم توجه کرد که صادرات میوه خشک جای کار زیادی دارد و صادرکنندگان می توانند با تغییرات کوچکی مانند بسته بندی، این بازار را تقویت کنند.

 

اگر قصد ارسال مبلمان به ترکیه را دارید می توانید از مشاوره رایگان آنی بار استفاده کنید . 

 

لیست کالاهای صادراتی ایران به ترکیه در زمینه غیر کشاورزی

 

نفت و گاز در لیست کالاهای صادراتی ایران به ترکیه قرار می‌گیرند. پس از گاز طبیعی، محصولات پتروشیمی را می‌توان از مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به ترکیه دانست. آمارها نشان می‌دهند که کالاهای فلزی و عناصری مثل روی و مس به شکل خام، سومین گروه از لیست کالاهای صادراتی ایران به ترکیه هستند. در این آمارگیری محصولات کشاورزی در رده چهارم قرار می‌گیرند. می‌توان گفت ایران در تجارت با ترکیه کشوری خام فروش محسوب می‌شود و کالاهای صنعتی در آن، بخش ناچیزی از صادرات ایران به ترکیه را به خود اختصاص می‌دهند.

 

صادرات فلزات به ترکیه

 

آهن و سایر فلزات از مواردی در دنیای صادرات هستند که باعث سودآوری می‌شوند و به کسانی که تازه کار هستند، پیشنهاد می‌شوند. ایران به دلیل داشتن منابع غنی از این فلزات، شناخته می‌شود. این به معنا است که به راحتی می‌توان آنها را به بازارهای خارجی صادر کرد. همچنین، تحریم‌های فعلی بر فلزات ایران تأثیر چندانی بر صادرات این محصولات ندارند و تاکنون باعث سودآوری بالا برای تاجران ایرانی شده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت که آهن، فولاد و دیگر فلزات از بهترین محصولات برای صادرات به ترکیه هستند.

 

صادرات مس به ترکیه

 

مس یکی از مهم ترین مواد های معدنی است که در زمینه های متفاوتی مانند حمل و نقل، ساخت آلیاژهای مختلف، ماشین آلات، وسایل برقی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد، بسیاری از کشورها به دلیل محدود بودن منابع مس، مجبور به واردات آن هستند. ترکیه از جمله کشورهایی است که برای تامین صنایع و بخش صنعتی خودش نیاز به واردات مواد معدنی مانند روی و مس و مصنوعات مربوط آنها دارد و آمارها نشان می دهد که این مواد معدنی، سالانه بخش اعظمی از صادرات به ترکیه را به خود اختصاص می دهد.

ایران یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر، در زمینه صادرات مس به ترکیه، فعالیت زیادی داشته است، به طوری که از اوایل سال 2020 تاکنون، بیش از 130 میلیون دلار از صادرات مس و مصنوعات مربوط به آن، درآمد به دست آورده است و به دنبال این است که درآمد و آمار صادرات این مواد را افزایش دهد.

 

ارسال بار و کالا به ترکیه بصورت هوایی و زمینی توسط شرکت حمل و نقل آنی بار. 

 

صادرات سنگ به ترکیه

 

امروزه صادر کردن سنگ به کشورهای دیگر بسیار رایج شده است. با توجه به اهمیت بازار سنگ در ترکیه، این افراد تمایل دارند که به این بازار وارد شوند. برای صادرات سنگ به ترکیه، ابتدا باید بازار مورد نظر خود را شناسایی کنند. این به این معناست که نیازهای بازار ترکیه را باید در نظر بگیرند.

مصرف کنندگان سنگ‌های ساختمانی در ترکیه به دنبال سنگ‌هایی با ابعاد بزرگ و ضخامت حداقل دو سانتی‌متر هستند. کارخانه‌ای که توانایی تولید سنگ‌هایی با این ویژگی‌ها را داشته باشد، به راحتی می‌تواند در بازار ترکیه راه یابد و موفقیت بیشتری کسب کند.

 

صادرات دارو به ترکیه

 

صادرات داروهای ایران به ترکیه دارای پتانسیل بالایی است و با توانایی تجار جوان و ریسک‌پذیر، همراه با راهنمایی مناسب، می توانند سود قابل توجهی کسب کنند. داروهای ایران می توانند انتخابی عالی برای صادرات به ترکیه باشند.

 

کالاهای نام برده شده ، پرسودترین کالاها برای صادرات از ایران به ترکیه می باشند ، اگر قصد ارسال کالاهایی به جز کالاهای نام برده شده را دارید یا در همین زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید و می خواهید از روش صادرات کالا به ترکیه ، مدارک مورد نیاز و… مطلع شوید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از خدمات آنی بار به معنی پذیرش قوانین آنی بار می باشد
تماس